Få styr på alt det praktiske til dit bryllup

Få styr på alt det praktiske til dit bryllup

Dette indhold er sponsoreret

Endelig er det den store dag, og efter en smuk vielse i kirken, går turen til den lokation hvor den efterfølgende fest skal foregå. Her skal receptionen holdes og efterfølgende står den på middag, dans og fest. Et bryllup er en stor begivenhed og kræver meget planlægning. Der er mange detaljer at holde styr på, og selvom det kan være dejligt selv at være med ind over de forskellige ting, kan det være en god idé at få hjælp til noget af det praktiske. Læs videre og få nogle gode tips til, hvordan du får styr på, og hjælp til, alt det praktiske i forbindelse med dit bryllup

Servering 

I forbindelse med fejringen af et bryllup indgår der som regel en reception hvor bryllupskagen serveres sammen med champagne eller andre drikkevarer. Derudover hører oftest en middag, enten bestilt udefra eller hjemmelavet som buffet. Om det er det ene eller det andet, kan det være en rigtig god idé at få hjælp til serveringen af maden. Er maden bestilt udefra og leveret så den er nogenlunde klar, er det en oplagt at få nogen til at ordne de sidste ting inden servering samt til at servere retterne for gæsterne. Er menuen en buffet er det smart at have nogen til at sørge for at der ikke står tomme fade, og at buffeten ser nogenlunde ren og fin ud gennem hele middagen. På den måde kan du få lov til blot at fokusere på at være dagens midtpunkt, og nyde den dejlige dag, og skønne middag, uden at skulle tænke nærmere over praktikken. 

Se flotte billeder fra bryllupper

Oprydning

Lige så vel som det er oplagt at have folk til at servere middagen, er det en god idé at få nogen til at rydde op efter den igen. Det er måske til at klare selv at stille champagneglas og kagetallerkener frem til receptionen, men det kan blive træls selv at skulle bruge tid og kræfter på at rydde op efterfølgende. Brug i stedet for tiden med dine gæster, og klik ind på https://handyhand.dk/hh/servering-eller-anden-hjaelp-til-fest for at finde hjælp til oprydning til din fest. På den måde går oprydningen nemt og smertefrit for dig, og du kan i stedet fokusere på at nyde den store dag, med din partner og dine gæster. Ideelt set kan du finde hjælp, som både kan assistere med servering og oprydning i samme omgang, så du ikke skal tænke på at holde styr på for mange. 

Musik 

Enhver bryllupsfest kræver en god playliste og sæt gode højtalere til at sætte festen i gang. Måske har du selv det rette udstyr derhjemme, eller kender nogen du kan låne det af. Hvis dette ikke er tilfældet, eller du bare ikke har lyst til at stå med ansvaret for musikken selv, kan du altid hyre nogen til at gøre det for dig. Der findes et hav af DJ’s som du kan hyre til privatfester. På den måde kan du slappe helt af, feste løs, og være sikker på, at musikken kører som den skal. Så er du også helt sikker på, at der ikke ender med at stå en masse fra festen, som prøver at få deres yndlingssang i kø. Du kan selvfølgelig altid selv sende ønsker afsted til din playliste, så den hyrede DJ kan sørge for, at du får lige den fest du ønsker dig.

Smukke og utraditionelle billeder fra bryllupper

Bartender 

Middagen er slut, brudevalsen er klaret, og nu begynder festen for alvor. Som oftest betyder det også, at der ryger lidt drinks og andet alkohol ned. En af mulighederne her er at vælge at købe lidt forskelligt alkohol og ting til at blande op med på forhånd, og så lave et tag selv bord, hvor gæsterne selv hælder deres alkohol op og blander drinks. Alternativt kan du hyre en bartender, eller måske lave en aftale med den lokation hvor du holder brylluppet. Så kan du udvælge en række drinks og få mixet og serveret dem præcis som du ønsker. En god idé kan være at få lavet en drink som du og din partner selv har sammensat, og som kan blive en særlig drink til brylluppet. 

Rengøring

Festen er nået til vejs ende, og du vakler lidt halvsnaldret derfra med din nye partner for livet. Men tanken om at skulle tilbage og klare rengøringen i morgen, lokker ikke ligefrem. I stedet for selv at stå for den trælse slutrengøring, er det oplagt at få nogen til at hjælpe med den del også. Giv dig selv lov til udelukkende at fokusere på alle de sjove aspekter af brylluppet, og lad andre klare rengøringen. Igen er det oplagt eventuelt at kombinere servering, oprydning og rengøring hvis muligt. Ellers er det helt sikkert muligt, blot at skaffe nogen, som kan hjælpe med den efterfølgende rengøring.

Læs også:

En tanke om “Få styr på alt det praktiske til dit bryllup”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *